Ondernemen   |   24 augustus 2014   |

Een les in klantvriendelijkheid

Vandaag kreeg ik een les klantvriendelijkheid bij het tankstation. Er ging iets mis met  afrekenen, terwijl ik al te laat was voor mijn afspraak. De man achter de kassa gaf me bijna het gevoel dat het míjn schuld was dat hun computer niet naar behoren werkte, wat mijn frustratie alleen maar deed groeien. 

Zijn collega pakte het handiger aan. “Wat vervelend voor u. Zult u altijd zien dat zoiets gebeurt als u haast heeft. Wilt u misschien een kopje koffie? Cappuccino?” bood hij me vriendelijk aan. Natuurlijk kon hij niets aan de situatie veranderen en ik moest dus nog steeds wachten tot de computer opnieuw opgestart was en nog steeds wist ik niet zeker of mijn betaling niet gewoon gelukt was. Maar mijn ergernis verdween als sneeuw voor de zon.

Gaat er dus een keer iets mis, dan zal ik eraan denken een kop koffie voor je te kopen! Mocht ik het toch vergeten, help me er gerust aan herinneren.



Nog geen reacties

Reageer ook